Reglement Westerveld bokaal 2024

WESTERVELDBOKAAL REGLEMENT 2024.

1.Iedere deelnemer dient in het bezit te zijn van een op haar/zijn naam gestelde geldige VISpas.

2.Iedere deelnemer wordt geacht dit reglement te kennen en na te leven.

3.19.00 uur. 1 ste signaal: Aanvang wedstrijd; voeren en vissen toegestaan.
21.00 uur. 2 de signaal: Einde wedstrijd, er dient onmiddellijk gestopt te worden met vissen.
Vis die na het 2 de signaal buiten het water is, telt mee als gevangen vis.

4.Er wordt gevist met 1 (één) hengel, al of niet voorzien van één dobber en/of opwindmechanisme. Er mag uitsluitend worden gevist met 1 (één) eentandige haak.
Indien U gebruik maakt van de cup methode, dan mag dat met één hengel boven het water.

5.Het is de deelnemer verboden plaats te nemen verder dan 1 meter, hetzij ter linker-, hetzij ter rechterzijde van het plaatsnummer.

6.De keuze van voer en aas is vrij, met uitzondering van: dode vis of stukjes ervan, spinners, imitatie aas, en alle soorten gekleurde maden.

7.Snoek, snoekbaars en paling (aal) zijn uitgesloten.

8.Voor wedstrijdvissers is van belang dat ze weten dat baars wel meetelt. De gesloten tijd is voorbij.

9.Van deze wedstrijd wordt de uitslag bepaald op grond van gewicht.
Diegene met het hoogste gewicht is winnaar.

10.Het leefnet dient voor het eerste signaal in het water te liggen. Alle meetellende vis dient in levende staat ter weging te worden aangeboden. Het gebruik van metalen leefnetten en emmers is niet toegestaan.
GEBRUIK EEN RUIM LEEFNET, WAARIN DE VIS VOLDOENDE BEWEGINGSVRIJHEID HEEFT.

11.Voor deelnemers die niet aanwezig zijn bij de prijsuitreiking vervalt het recht op de prijs, tenzij de wedstrijdleiding anders beslist.

12.Bij een gelijk gewicht tijdens de wedstrijd, wordt er geloot.

13.De loting en inschrijving is tot 30 minuten voor aanvang van de wedstrijd. Tussen 18.00 uur en 18.30 uur.

14.In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist wedstrijdleiding.

15.Deelname van een wedstrijd is voor rekening en risico van de deelnemer.
De vier organiserende HSV’s kunnen op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden.

ATTENTIE: Denkt u eraan dat u tijdens de wedstrijden uw geldige VISpas en het waterboekje bij zich heeft. Er kunnen tijdens de wedstrijden controles plaatsvinden.
Een boete kost u heel veel euro's.