Wedstrijdreglement 2024

H.s.v. “De Delle”Wedstrijdreglement 2024.

1. Iedere deelnemer dient in het bezit te zijn van een op haar/zijn naam gestelde geldige VISpas
2. Iedere deelnemer wordt geacht dit reglement te kennen en na te leven.
3. 1ste signaal: Voeren en vissen. 2de signaal: Einde wedstrijd, er dient onmiddellijk gestopt te worden met vissen. Vis die bij het 2de signaal gehaakt is, telt mee als gevangen vis
4. Er wordt gevist met 1 (één) hengel, al of niet voorzien van één dobber en/of opwindmechanisme. Er mag uitsluitend worden gevist met 1 (één) eentandige haak. Indien U gebruik maakt van de cup methode, dan mag dat met één hengel boven het water. Het gebruik van een katapult is wettelijk verboden.
5. Het is de deelnemer verboden plaats te nemen verder dan 1 meter, hetzij ter linker-, hetzij ter rechterzijde van het plaatsnummer. Wanneer U met de auto komt, dan graag aan dezelfde kant parkeren als de nummerpaaltjes.
6. De keuze van voer en aas is vrij, met uitzondering van: dode vis of stukjes ervan, spinners, imitatie aas, en alle soorten gekleurde maden.
7. Snoek, barbeel en paling (aal) zijn uitgesloten. Voor wedstrijdvissers is van belang dat ze ondermaatse baarzen in bezit, lees leefnet, mogen hebben tijdens de wedstrijd, daarna terug zetten in hetzelfde water.
8. Per wedstrijd wordt de uitslag bepaald op grond van gewicht en aantal. Op de volgende wijze: per 50 gram wordt 1 punt toegekend en voor elke gevangen vis wordt 1 punt toegekend.
Voor de competitie krijgt winnaar dagwedstrijd 50 punten, nummer 2 krijgt 49 punten, enz. Heb je wel meegedaan aan een wedstrijd en geen vis gevangen, dan krijg je 10 punten. Van de 9 competitiewedstrijden, tellen de beste 7 resultaten mee voor de einduitslag.
9. Het leefnet dient voor het eerste signaal in het water te liggen. Alle meetellende vis dient in levende staat ter weging te worden aangeboden. Het gebruik van metalen leefnetten en emmers is niet toegestaan.
GEBRUIK EEN RUIM LEEFNET, minimale afmeting, doorsnede 45 cm, lengte 3.50 m.
10. Voor deelnemers die niet aanwezig zijn bij de prijsuitreiking vervalt het recht op de dagprijs, tenzij de wedstrijdcommissie anders beslist. De behaalde punten blijven wel geldig voor de competitie.
11. Bij een gelijk aantal punten tijdens een wedstrijd, is diegene die het meeste aantal vis heeft gevangen de betere. Indien dit ook gelijk is, ontvangen de deelnemers hetzelfde aantal punten en wordt doorgeteld. (bv. 2 x 43 punten, de volgende 41 punten).
12. De loting en inschrijving is tot 45 minuten voor aanvang van de wedstrijd.
13. In gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist wedstrijdcommissie.
14. Deelname van een wedstrijd is ten alle tijde voor eigen rekening en risico van de deelnemer. HSV De Delle kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden.

ATTENTIE: Denkt u eraan dat u tijdens de wedstrijden uw geldige VISpas en het waterboekje bij zich heeft. Er kunnen tijdens de wedstrijden controles plaatsvinden.